ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
Ελένη Γαβρά
Καθηγήτρια Τμήμα Β.Σ.Α.Σ. Πανεπιστημίου ΜακεδονίαςΔιεύθυνση
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Εγνατία 156 View mapΚατηγορίες
Εκπαίδευση – Ειδική ΑγωγήTο Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας, διοργανώνει Πρόγραμμα Επιμόρφωσης, με τίτλο «ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ», διάρκειας 452 ωρών το οποίο θα πραγματοποιηθεί μέσω πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης .
Διάρκεια: 452 ώρες
Καταληκτική Ημερομηνία εγγράφων: 01.11.2024
Υλοποίηση: Eξ αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη τηλεκπαίδευση
Πιστοποιητικό: Χορηγείται από το Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Επιστημονικά Υπεύθυνη: Ελένη Γαβρά, Καθηγήτρια – Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εκπαιδευτές ενηλίκων, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές αντίστοιχων ειδικοτήτων, σχολικούς συμβούλους, ψυχολόγους, κοινωνιολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, ανέργους και σε όσους επιθυμούν να επιμορφωθούν σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και να ασχοληθούν σε αντίστοιχες εκπαιδευτικές και κοινωνικές δομές (διαπολιτισμικά σχολεία και σχολεία ειδικής αγωγής, δήμους, υπηρεσίες και δομές Υποδοχής, Ασύλου Προσφυγικών ροών και Ευπαθών Κοινωνικών Ομάδων).
Θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα τυχόν προϋπάρχουσα εμπειρία σχετικά με ζητήματα διαπολιτισμικής προσέγγισης Ευπαθών Κοινωνικών Ομάδων.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν υπάγετε στην εκπτωτική πολιτική του Κέντρου λόγω ήδη υψηλού ποσοστού έκπτωσης .
Σκοπός του παρόντος προγράμματος αποτελεί η ευρύτερη επιστημονική κατάρτιση και επαγγελματική επιμόρφωση των εκπαιδευομένων στον τομέα της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης σε θέματα που άπτονται της ετερότητας και της πολυπολιτισμικότητας στον χώρο της εκπαίδευσης καθώς και της διευκόλυνσης πρόσβασης ευπαθών κοινωνικών ομάδων στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι:
- Εφοδιασμός με γνώσεις και δεξιότητες ενδιαφερόμενων για την στελέχωση αντίστοιχων δομών, φορέων κ.λ.π.
- Εμβάθυνση σε θέματα και δεδομένα που αφορούν γλωσσικές και πολιτισμικές ιδιαιτερότητες ευπαθών ομάδων πληθυσμού (Ρομά, Αλλοδαπών, Παλιννοστούντων, Προσφύγων, μουσουλμάνων της Θράκης, ομογενών κτλ.).
- Εφαρμογή νέων εκπαιδευτικών πρακτικών για την προσέγγιση και ένταξη των διαφορετικών μαθητικών ομάδων.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι μοριοδοτούμενο και εξασφαλίζει ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα σε προκηρύξεις των οποίων τα κριτήρια αντιστοιχούν στα χαρακτηριστικά του προγράμματος, καθώς και για απασχόληση σε Ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς. Συγκεκριμένα, εξασφαλίζει δυο (2) μόρια για την Γενική Εκπαίδευση (σύμφωνα με τον Ν. 4589/2019 – άρθρο 57) και μισό (1/2) μόριο για τα στελέχη εκπαίδευσης σε εξέλιξη (σύμφωνα με τον Ν. 4547/2018, όπως αυτός επικαιροποιήθηκε με το Ν. 4623/2019 –άρθρο 24).
Ο τρόπος διεξαγωγής του προγράμματος γίνεται με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και συγκεκριμένα, με την μεικτή χρήση της σύγχρονης και της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
Το πρόγραμμα είναι εντατικής μορφής και συγκεκριμένα οι ώρες διδασκαλίας κατανέμονται ως εξής:
-22 ώρες σύγχρονης τηλεκπαίδευσης για την διεξαγωγή βιωματικών εκπαιδευτικών τεχνικών και παραδειγμάτων.
-430 ώρες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, η οποία μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει εκπόνηση εργασιών σε ευρύτερα θέματα (μελέτες περιπτώσεων), ηλεκτρονικά τεστ ανά ενότητα και παρουσίαση τελικής εργασίας με το πέρας του προγράμματος σε μορφή project.
Με την μέθοδο της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης δίνεται η δυνατότητα μελέτης στον εκπαιδευόμενο ανεξαρτήτως χρονικών και χωρικών περιορισμών, με την σταδιακή παροχή του εκπαιδευτικού υλικού, με χρονοδιάγραμμα εργασιών και με προθεσμίες υποβολής τεστ. Η πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης που χρησιμοποιείται για το σκοπό αυτό είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης ηλεκτρονικών μαθημάτων το οποίο διαθέτει ένα ιδιαίτερα φιλικό περιβάλλον χρήσης, χωρίς να απαιτούνται εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις ή κάποια εγκατάσταση λογισμικού στον υπολογιστή τους. Η διάθεση του εκπαιδευτικού υλικού γίνεται με την μορφή κειμένων, παρουσιάσεων, οπτικοακουστικών μέσων, κλπ., ενώ διασφαλίζεται η απευθείας επικοινωνία με τους διδάσκοντες και η τεχνική υποστήριξη μέσω κατάλληλων εργαλείων (φόρουμ διαλόγου και ανταλλαγής μηνυμάτων, helpdesk, κ.α.)
ΔΕΝ ΠΑΡΈΧΕΤΑΙ